Silniki diesel 2.0 DTI
Silnik 2.0 DTI występował w pod logiem Opel, miał moc 100KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą pompy wtryskowej Bosch. Silnik współpracuje z kołem dwumasowym.
Silnik charakteryzuje się niskim spalaniem,przeciętną kulturą oraz
dynamiką. Przy odpowiedniej eksploatacji, regularnej zmianie
oleju,filtrów i tankowaniu na stacjach benzynowych nie sprawiał
większych problemów.Jednak jednostka nie jest wolna od
problemów,poważnym a zarazem kosztownym może okazać się awaria pompy wtryskowej ,kolejnym mankamentem jest wypalanie się uszczelki pod głowicą .Dodatkowo przypadłością tego modelu jest pobór oleju.Należy szczególnie zwracać uwagę na ilość oleju i często kontrolować jego stan,serwis również zaleca jego częstsze wymiany max 15tys/km. Dużym plusem jest mechanizm rozrządu oparty o łańcuch również jego żywotność jest ograniczona i zdarzają się jego wymiany przy dużych przebiegach ponad 300tys.
Obecnie na rynku spotkać można jednostki kilku oraz kilkunastoletnie
dlatego trzeba wziąć pod uwagę możliwość naturalnego zużycia takich
elementów jak turbosprężarki lub pompy wtryskowej.
Na szczęście nie są to tak drogie i skomplikowane elementy jak w
przypadku nowoczesnych Diesli z systemem Common Rail.Ze względu na
popularność marki Opel na naszym rynku oraz silników diesla,przed
zakupem należy bezwzględnie sprawdzić stan silnika oraz jego osprzętu
aby oszczędzić sobie kosztownych napraw.
Materiał z strony
http://www.motodiesel.pl/silniki/2992-silnik-20-dti.html
Materiał z strony
http://www.motodiesel.pl/silniki/2992-silnik-20-dti.html
Komentarze
Prześlij komentarz