Honda silnik 2.2 i-CTDi

Bez wątpienia Inżynierowie Hondy wykonali kawał dobrej roboty. Silnik 2.2 i-CTDi to jeden z najmniej kłopotliwych nowoczesnych turbodiesli poprzedniego dziesięciolecia – następca, czyli wersja i-DTEC, boryka się już z nieco większą liczbą niedomagań (głównie szwankuje filtr cząstek stałych), ale nadal na tle konstrukcji z ostatnich lat wypada zadowalająco. Zalety 2.2 i-CTDi? Solidna budowa, dobra dynamika, rozsądne spalanie, wysoka kultura pracy – mocnych punktów jest naprawdę dużo. A wady? Drogie oryginalne części, a przede wszystkim wygórowane ceny aut z dieslem i-CTDi pod maską. Niestety (lub stety!), silnik ten jest produkowany w Japonii, z jednej strony można więc liczyć na iście japońskie wykonanie, a z drugiej – opłaty związane z importem aut na polski rynek są wysokie (akcyza związana z pojemnością powyżej 2,0 l, kraj pochodzenia).
W silniku 2.2 i-CTDi uważaj na - Ten silnik, jeśli jest zadbany, rzadko się psuje. Za to w katowanych autach może dojść do rozciągnięcia łańcucha rozrządu (metaliczny hałas z okolic napędu rozrządu). Uwaga: wysoki koszt naprawy – w ASO zapłacicie ok. 4000 zł.


BMW silnik 3.0d

Trzylitrowy turbodiesel BMW cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku. Nie bez powodu: dobra dynamika, przyjemny dźwięk (sześć cylindrów w rzędzie!) i wysoka trwałość (zawodzą te same elementy, co w innych współczesnych silnikach wysokoprężnych: wtryskiwacze, „dwumasy”, turbiny itd.). Musimy jednak zaznaczyć, że niezawodność motoru dość mocno zależy od roku produkcji. Starsze jednostki, z pierwszej serii M57, paradoksalnie są najmniej problematyczne, mimo że dużo palą, a ich przebiegi nierzadko sięgają kilkuset tys. km. Nowsze konstrukcje silnika 3.0d mają niestety więcej wrażliwego osprzętu – m.in. współpracują z filtrem cząstek stałych, który po kilku latach miejskiej jazdy ulega zapchaniu. Podobnie jak w przypadku motoru Volvo, niektóre części zamienne są drogie. Mimo to przyjemność z jazdy autem z mocnym 6-cylindrowym dieslem jest naprawdę duża.
W silniku 3.0d uważaj na - Wiele 3-litrówek z początku produkcji ma już duże przebiegi i np. trzeba wymienić wtryskiwacze elektromagnetyczne. I tu zaskoczenie: można je regenerować (250-700 zł) lub kupić nowe (900-1800 zł zależnie od modelu).


Peugeot/Citroen silnik 2.0 HDI

Na pytanie zadawane mechanikom specjalizującym się w naprawach francuskich aut: „który turbodiesel należy do silników szczególnie godnych uwagi?” znakomita większość odpowiada: „motor 2.0 HDi”. Bez wątpienia jest to udana konstrukcja. Nie tylko charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, dobrą dynamiką i niskim spalaniem, lecz także uchodzi za solidnie wykonany i mało awaryjny motor. Zaletami są przystępne ceny części, a także popularność tej jednostki na rynku. Znajdziecie na nim różne jej odmiany. Najsłabsza wersja motoru 2.0 HDi ma 90 KM i była produkowana w latach 1999-2008 (polecamy!). To 8-zaworowa odmiana OHC (były też wersje 107-109 KM). Dużą popularnością cieszą się także nieco nowsze warianty 16-zaworowe z dwoma wałkami rozrządu w głowicy. Najczęściej można spotkać wersje o mocy 136 i 140 KM (polecamy je z czystym sumieniem).
W silniku 2.0 HDI uważaj na - Stukanie w okolicach dolnej części silnika (zwłaszcza po zimnym rozruchu) i... wszystko
jasne – problem z kołem pasowym, a dokładnie z wbudowanym w nie tłumikiem drgań skrętnych. Koszt poza ASO: od ok. 300 zł.


Volkswagen silnik 1.9 TDI

Silnik 1.9 TDI to jeden z najpopularniejszych Diesli na rynku wtórnym. Produkowany od 1991 r., wielokrotnie modernizowany (moc: 75-160 KM, pompa rotacyjna lub pompowtryskiwacze), znalazł zastosowanie w kilkudziesięciu modelach. Owszem, to głośny napęd, ale do dziś jest ceniony za trwałość, niskie spalanie i tanie naprawy. Następca – motor 2.0 TDI z PD (pompowtryskiwacze) – okazał się nieporównywalnie gorszą konstrukcją. Dopiero 2-litrówka TDI z wtryskiem common rail (CR), wprowadzana sukcesywnie od 2007 r., ponownie sprostała wymaganiom rynku. Owszem, nie jest już tak tania i łatwa w naprawach jak motor 1.9, ale wielu mechaników pochlebnie wypowiada się o trwałości silnika 2.0 z CR. Uwaga: motor 1.9 TDI z końca produkcji został nieznacznie zmodyfikowany. Niestety, w przypadku wersji o oznaczeniu BXE odbiło się to na trwałości – często dochodzi do przekręcenia się panewek (wada materiałowa; dotyczy głównie odmian z lat 2006-2008).
W silniku 1.9 TDI zwróć uwagę na - Jeszcze 10-15 lat temu było głośno o często zawodzących przepływomierzach powietrza w 1.9 TDI. Dziś to rzadszy problem, a usunięcie usterki nie jest przesadnie kosztowne. 

Korzystałem z strony
 http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/silniki-diesla-ktore-warto-kupic-najlepsze-jednostki-wysokoprezne-ostatnich-lat/8km3c

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Hardkorowe Samochody CZ 1