Auta z silnikami V5
Lancia Lybra fani włoskiej motoryzacji kochają tę markę nie tylko za rajdowe tradycje, ale także za oryginalny design
Najmniej problemów sprawia 2-litrowa jednostka benzynowa V5, która niestety przy dynamicznej jeździe potrafi sporo palić.Auto co prawda nie należy do szczególnie praktycznych, ale wyróżnia się takimi cechami jak własny ekscentryczny styl i dobre własności jezdne. Wbrew obiegowej opinii Lancia Lybra z dobrą jednostką napędową nie powinna przysparzać nam większych problemów.
2.0 20V 150 KM 181 NM
Przyspieszenie (od 0 do 100km/h
9,6 s
Średnie spalanie (cykl mieszany) 11L
Audi S 2
Konstrukcyjnie S2-ka bazuje na popularnej 80-tce B3, a co ciekawe, przód auta był swego rodzaju zapowiedzią zmian stylistycznych, planowanych w następnej generacji 80-ki – B4.
Wewnątrz można było spotkać dosyć bogate wyposażenie (w standardzie m.in. manualna klimatyzacja), a od innych 80-tek, S2 różniła się m.in. sportową, skórzaną kierownicą, półkubelkowymi fotelami, prędkościomierzem wyskalowanym do 280 km/h oraz dodatkowymi 3 wskaźnikami, które informowały o temperaturze i ciśnieniu oleju oraz napięciu.W 1992 roku postanowiono znów nieco przeprojektować 2,2-litrowy silnik, czego efektem było zyskanie dodatkowych 10 KM. Auto miało oczywiście napęd na 4 koła quattro, i w stosunku do zwykłej 80-ki – utwardzone i obniżone zawieszenie. Ze słabszym silnikiem współpracowała 5-biegowa przekładnia manualna, natomiast do 230-konnej wersji montowano już skrzynie o 6 przełożeniach.
2.2 I TURBO 230 KM 350 nm
Przyspieszenie (od 0 do 100km/h
5,9 s
Średnie spalanie (cykl mieszany) 12 L
Komentarze
Prześlij komentarz