Fast Cars- Alpina B10 Bi-Turbo

Podobny obraz
 Zaprezentowany w 1989 roku jako sportowy model BMW. B10 Bi-Turbo był nieoficjalnie najszybszym sedanem na świecie od 1989-1996, a także najszybszym seryjnie produkowanym samochodem z Niemiec od roku 1989 do roku 1995 wyprodukowanym co najmniej w ilości 100 egzemplarzy.Samochód został oparty na BMW 535i (E34), z silnikiem o 6-cylindrowym i w technice 2-zaworowej. Był to oryginalny silnik M30B35 o mocy 155 kW (211 KM). Dzięki zabiegom inżynierów z Alpiny dodano dwie turbosprężarki Garrett T25, które zostały ułożone równolegle . W rezultacie moc wzrosła do 265 kW (360 KM). Maksymalny moment obrotowy także wzrósł ze standardowych 305 Nm do olbrzymich 520 Nm. Zastosowanie dwóch równoległych turbosprężarek

było bardzo innowacyjną techniką na świecie,
a także był to pierwszy eksperyment w firmie Alpina. Prowadziło to do szybszej i bardziej płynnej reakcji silnika, zapobiegania opóźnieniom wywoływanym przez pojedynczą turbosprężarkę (tzw. turbo-dziura), z którą nie radzono sobie w pierwszych modelach aut doładowanych takich jak Saab 900, Porsche 911, Saab 9000 Turbo

 Okres produkcji 1989-1994
Sierpień-Marzec
507 sztuk
 Segment G / E
 Silniki Alpina B7/5
R6 Biturbo
3,4l OHC 12V – 360 KM
 Skrzynia biegów Manualna
Getrag (5-biegowa manualna)
 Przyspieszenie 0–100 km/h
0–160 km/h 


5,6 s (dane producenta)
12,4 s (dane producenta)Prędkość maksymalna 291 km/h (dane producenta)  

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Hardkorowe Samochody CZ 1